maanantai 21. tammikuuta 2013

Kysymyspostauksen vastauksia

Minulla oli jokin aika sitten kysymyspostaus ja sain muutaman kysymyksen.



*Missä näet itsesi 10 vuoden päästä?
*Millainen olisi bravuuri-ateriasi, eli jos haluaisit tehdä vaikutuksen johonkin  niin millaisen alku-, pää- ja ja jälkiruuan tekisit?
*Millainen olisi unelma-asuntosi tai talosi? :)

*Haluaisin tietää unelmamatkakohteesi ja minne aiot matkustaa seuraavaksi?
*Minne ensimmäinen ulkomaan matkasi suuntautui ja millainen matkasi oli?
*Jos et olisi opettaja, niin mikä olisi ammattisi, jossa toimisit?
*Mikä on paras bändi?



Elän päivän kerrallaan mutta toki minulla on unelmia ja teen niiden eteen töitä. Kymmenen vuoden kuluttua olen nainen parhaassa iässä, toivon mukaan olen terve ilman suurempia kolotuksia, olen onnellinen, minulla on rakkaita ihmisiä ympärillä, olen matkustellut unelmieni matkakohteissa, ehkä jopa asunut ulkomailla. Elän onnellista arkea ja teen töitä erityisopettajan virassa. Toivon, että elän tasapainoista ja onnellista arkea. Eikä se lottovoittokaan ois pahitteeksi. Mutta haaveitahan täytyy olla vaikkei ne koskaan toteudukaan.


Jos mun pitäisi hurmata joku vatsan kautta niin alkuruuaksi tekisin kermaisen tomaatti-vuohenjuustokeiton kera itsetehdyn valkosipulipatongin. Koristelisin keiton basilikan lehdellä. Kylkeen tarjoaisin suolaista piirakkaa, johon tulee piirakkapohjan päälle liekkisiipikanasuikaleita, persikanpalasia, juustoa ja kermaviili-kermakastike ja sitten uuniin.

Pääruokana tarjoaisin maustevoin kera Jack Danielsilla voideltuja naudan tai härän sisäfilettä rosee-kypsyysasteella. Lisukkeena itsetehtyjä ranskalaisia tai uuniperuna, jossa olisi yrttejä. Sekä hunajassa pyöriteltyjä kypsennettyjä kasviksia konjakki-kokis-kastikkeella

Jälkiruokana tarjoaisin niin ikään kotona tehtyjä Marjapavlova leivoksia kera piparminttu teen ja konjakin. Itse asiassa tein tällaisen kolmen ruokalajin menun viime syksynä, kun ystäväni oli miehensä kanssa meillä kylässä. Rakastan ruuanlaittamista ja leipomista sekä uusien resptien kehittelyä.

                                                        Tunnelma on jo puoli ruokaa!
 


Unelma-asuntoni olisi tilava ja valoisa mutta myös kodikas koti. Asunto olisi kokoa 70-150 neliötä. Huoneet olisivat sopivan kokoisia ja valoisia. Nykyisessä asunnossamme on liikaa seiniä ja liian pitkä käytävä, johon on hukattu turhia neliöitä. Unelmakotini olisi järven tai meren rannalla, josta näkisin minulle rakkaan vesi-elementin ja pääsisin pulahtamaan uimaan silloin kun haluan. Voisin ihan hyvin muuallakin Suomessa, koska nykyisessä kaupungissa asun vain mieheni työn takia. Olisi lottovoitto, jos saisin omalta paikkakunnalta viran, enkä vain määräaikaista pestiä, joita täällä nyt on vaan tarjolla. Kotonani olisi yhdisteltynä uutta ja vanhaa.
 

Unelmamatkakohteeni on Australia ja Amerikka. Yleensä olemme varanneet jo tähän aikaan vuotta hiihtolomamatkan mutta koska odotan niskan välilevynpullistuman leikkausaikaa, niin en edes suunnittele hiihtolomalle muuta kuin lepäilyä. Leikkauskutsu kun voi tulla milloin vaan, kuulema viimeistään maaliskuussa. Kesällä olisi kiva käydä Euroopassa kaupunkilomalla ja Ruotsissa. Olen matkustanut kolmisenkymmentä kertaa elämäni aikana ja Ruotsissa olen käynyt vain 4 kertaa. Rakastan matkustamista, se on mun henkireikä! Koetamme matkustaa aina uuteen kohteeseen. Vaikkakin Rodoksella olen käynyt 6 kertaa, mutta en peräikkäin :D Jos mulla olisi enemmän rahaa niin matkustelisin toki enemmänkin. Viime vuonna matkustelin kuusi kertaa ulkomailla.



Olin kuusivuotias, kun matkustin isäni kanssa Rodokselle. Matkalta on kivoja muistoja :) Sen jälkeen matkustimmekin 2-3 kertaa vuodessa perheeni kanssa ulkomailla. Muut lomailivat kesämökeillään niin me laitettiin mökkirahat matkusteluun. Oon suuresti kiitollinen vanhemmilleni siitä, että he ottivat aina minut ja veljeni mukaan matkoille. Matkailussa rahat eivät mene koskaan hukkaan!


Aika pahakysymys toi, että jos en olisi opettaja missä ammatissa olisin...hmmm...luulisinpa, että terveydenhoito- tai sosiaalialalla tai lentoemäntä. Tykkään ihmisten auttamisesta ja en missään nimessä haluaisi työskennellä yksinäisessä ammatissa. 



Ja paras bändi, Ultra Bra! Näin heidät kaksi kertaa livenä ja mulla on seinällä heidän nimmareilla varustettua aika iso valokuva, aarteeni :D Laulajista suosin Madonnaa, Adelea, Jenni Vartiaista, Eriniä ja Vain elämää-levyt ovat mielestäni aívan huippuja! Olly Mursin Troublemaker on muuten ihan huippubiisi sekä Kuningas-Pähkinän ja Setä-Tamun Scully! Siinä unihiekat karisevat, kun näitä kuuntelee aamulla töihin mennessä ;) Tykkään musiikista aika laidasta laitaan. Olen ollut viime syksynä klassisessa konsertissa ja niin ikään kuuntelen Rolling Stonesia mutta en örinäheviä ja humppaa.
Hei, jos Teille tulee kysymyksiä niin kysykää pois :)

                                                       Kuva lainattu

Mutta nyt alan katsomaan My Week with Marilyn-leffaa. Onko Teistä joku katsonut sen? Mitä tykkäsitte? :) Marilyn on mielestäni kaunis nainen mutta hänen elämäntarinansa on todella traaginen, harmi kun hän kuoli liian nuorena.

PS.Osallistukaas arvontaan, klik, klik.


SHARE:

4 kommenttia

  1. Täällä ilmoittautuu toinen, joka on onnellisessa asemassa, jossa mökkirahat on laitettu matkusteluun. Olen syvästi kiitollinen reissumahdollisuuksista ja kaikista niistä kokemuksista.

    Toivoisin joskus voivani mahdolliset omat lapsenikin saada kasvattaa arvostamaan kokemuksia.

    VastaaPoista
  2. Matkailu on jotain niin ihanaa :)

    VastaaPoista
  3. Ihana menu! Tuo piirasohjeen vinkin korjasin talteen. Enpä ollut itse tajunnut yhdistää tuollaisia ainesosia.

    VastaaPoista
  4. Ole hyvä. Tykkään kokeilla erilaisia ohjeita ja tää on kehitelty itse. Jos haluaa hieman makua niin lisää vielä punaista paprikaa hieman joukkoon. Raikkaat ja tuliset maut sopivat hyvin yhteen.

    VastaaPoista

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig