perjantai 6. kesäkuuta 2014

Helteisen hieno torstai!

Eilen aamuna löysin taas itseni klo 6.00 kuntosalilta. Tein puolentoista tunnin hikitreenin, jonka jälkeen kävin 45 minuutin palauttavan kävelylenkin. Kerkesin pyörähtämään myös mieheni liikkeellä frisbeegolf- tapahtumassa, rannalla piknikillä ja tapaamaan illasta ihanan ystäväni. Loma on alkanut lepposasti vaikkakin joka päivä on ollut tekemistä, mutta mieluisaa sellaista. Olen tavannut ystäviäni ajan kanssa ilman minkäänlaisia kiireitä. On upeaa, kun ei tarvitse kiirehtiä vaan voi jutustella tunti tolkulla.


Säät ovat suosineet ainakin loman alkua. On ihana istua rannalla, syödä piknikeväitä, lukea kirjaa ja nauttia kiireettömyydestä. Arvostan aivan erilaisia asioita kuin muutama vuosi sitten tai saatikka kymmenen vuotta sitten. Kesä on yhtä kuin loma, omaa aikaa ja kiireettömyyttä.





Musta aurinko?









Kävin illalla ystäväni kanssa terassilla jäävedellä. Ulkona on vielä iltamyöhälläkin vielä reilu +30 astetta, ihanaa. Tosin ensi viikolla sää taas viilenee, joten en valita näistä helteistä. En ole absolutisti, mutta en vain välitä siideristä ja alkoholipitoisista juomista etenkään näin helteellä. Vesi raikastaa sisintä ja ihoa.


Pään painan ruohikolle
ja oion jalkojain.
En jaksa pohdiskella,
mä tahdon olla vain.

Sen viisaammat voi tehdä,
mä päivän kultaan jään.
Mä tunnen kaikki tuoksut
ja luonnon loiston nään.

Voi leikitellä mielikseen,
voi ottaa jättää paikoilleen
tai olla niin kuin luonnostaan
ja maata vaan.

Mä peikko siihen uskoon jään,
on maailmaa tää minkä nyt mä nään.

-Tove Jansson-


 Pirtsakkaa perjantaita!


SHARE:

3 kommenttia

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig