tiistai 1. joulukuuta 2015

Elintärkeitä lahjavinkkejä ja joulusuunnitelmia*

Jos mietit vielä joululahjan hankkimista, niin jospa tänä vuonna hankkisitkin eettisen lahjan. Se ei jää ainakaan käyttämättä ja kaapin perukoille pölyttymään. Aion jatkossa antaa synttärilahjatkin eettisinä lahjoina.

Olen itse useampana vuonna antanut lahjaksi eettisen lahjan, joka on mm. ruokaa kodittomalle kissalle tai koiralle kuukaudeksi, sterilointi ja eläinlääkärikäynnit ja laiminlyödyn hevosen akuuttiapu. Lahjat ovat arvoltaan 10-250e.
Tästä linkistä pääset katselemaan Kodittomien koirien ystävät ry:n lahjavaihtoehtoja.

Myös Viipurin koirilla on myös eettinen lahjavaihtoehto. Voit ostaa muun muassa ruokaa koiralle-lahjakortin, voimaa toipilaalle tai hylätyn pentueen pelastuspaketin.
Tästä linkistä pääset katselemaan lahjavaihtoehtoja. 
Olen hankkinut lahjoja pitkin vuotta ja loput lahjat hankin Kodittomien koirien ystävät ry:n ja Viipurin koirien nettisivuilta. Pienikin apu on suurta näille kodittomille rakkauksille.

Stockmann ja Hope-järjestö tekevät yhteistyötä tänäkin jouluna. Stockmann ja Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry haluavat antaa ja jakaa joulumieltä vähävaraisille lapsiperheille. Tavoitteenamme on auttaa joulun aikana tuhansia Hope-perheitä. Valitse toivelistalta lapsen lahjatoive, niin toimitamme ostamasi lahjan jouluksi perille.

*

Itse olen jo lahjat hankkinut, joten joulu voi puolestani jo tulla. 
Tänäkin vuonna olen muistanut sen tärkeän asian, ei se määrä vaan laatu.
Eikä itseäänkään pidä unohtaa lahjalistasta. Hankin itselleni hiihtoloman matkan joululahjaksi, maapallon toiselle puolelle.
En laita kotiin joulua, emmekä juhlia joulua sen suuremmin.
Olemme kotona Käpylässä, syömme hyvin, käymme haudoilla ja joulupäivänä saamme vieraiksi äitini ja veljeni. Eikä minua haittaa, jos aattona ei ole lunta. 

Olen viettänyt niin monta lumista aattoa, etten katso lumettomuutta pahalla. Joulumieli on sisäistä laatua, johon tällaiset asiat eivät vaikuta. Joulu ei ole päivämäärä, vaan mielentila.
Olen viettänyt muutama vuosi takaperin kolme peräkkäistä joulua ulkomailla.
Se on todella kiva vaihtoehto perinteisen Suomi-joulun tilalle.
Tapaninpäivänä suuntaan Puolaan ystävättäreni kanssa ja joululoman suunnitelmissa on vain olla, syödä hyvin, lukea kirjapinoa pienemmäksi, tavata ystäviä ja olla joulun ytimessä.
Ilman krääsää, kiirettä ja kaikkea sellaista joka saa joulumieleni pilalle.

Joulu merkitsee minulle aivan uutta ulottuvuutta verrattuna siihen mitä se ennen minulle edusti. On joulut ennen isän kuolemaa ja kuoleman jälkeen. Ihmisiä, kun tulisi muistaa muulloinkin kuin vain jouluna. Minulle joulu on rauhoittumista ja muistakaa ihmiset se, ettei lahjojen tarvitse olla isoja ja kalliita ollakseen mieluisia. Ei se määrä vaan laatu. Aito lämpöinen halauskin on parempi kuin kymmenen rasiaa suklaata!
Onni siitä, että meillä jokaisella on onnenhetkemme ja toivottavasti jokainen saa kokea raittiin ja lämpöisen joulun.












SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig