torstai 5. syyskuuta 2013

11 things about me!

Sain Arjen iloja-blogista mukavan haasteen. Kiitos ja kumarrus :) Olen tehnyt tämän haasteen ainakin kolme kertaa aiemmin, mutta teen sen uudelleen. Opitte samalla minusta uusia asioita.

Haasteen säännöt:

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaajaa joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.

11 asiaa minusta
 1. Olen erityisopettaja. Työskentelen unelma-ammatissani yläkoululla. Haluaisin vielä viran.
2. Jos nyt saisin valita ammatin, johon lähden lukemaan, niin se olisi erityisopettaja tai pappi. Lukion jälkeen olin varma, että minusta tulee sairaanhoitaja, mutta kesätyö ennen opintoja muutti mieleni.
3. Luen avoimessa yliopistossa omaksi ilokseni teologiaa.
4. Minulla on kolme ammattia, jotka kaikki ovat koulutusalalle.
5. Teen hyväntekeväisyyttä auttamalla vanhuksia ja kodittomia eläimiä. Auttelen paria tuttava vanhusta muutaman kerran viikossa heidän kotonaan ja lähetän joka kuukausi pienen summan rahaa sekä lelu/ruokapaketin kummikoiralleni. Autan mielelläni muita, jos vaan kykenen ja osaan autettavan asian.

6. Olen kahden ihanan lapsosen kummitäti, mutta omia lapsia en kaipaa. Olen onnellinen juuri näin.
7. Rakastan matkustamista ja liikuntaa. Lomaa odottaa aivan eri tavalla, kun pääsee irti arjesta ja matkustamaan. Paras loma on yhdistelmä rentoutumista, löhöämistä kera hyötyliikunnan.

8. Olen innokas leipuri ja ruuanlaittaja. Matkoilla ei ole tärkeintä ne ostokset vaan hyvä ruoka ja uudet makuelämykset. Olen käynyt elämäniaikana ulkomailla noin 50 kertaa.
9. Minusta on tullut vuosien varrella ja elämänkokemuksen myötä itsevarmempi ja armollisempi itseäni kohtaan. Minulla on ollut usein kaksi, jopa kolmekin työtä. Tunnen huonoa omaatuntoa usein joutenolostani vaikka olenkin sen ansainnut.

10. Olin maaliskuussa kaularangan välilevynpullistuman leikkauksessa. Taistelin tieni yksityislääkärille ja magneettikuviin vaikka terveyskeskuksessa minua pidettiin luulosairaana. Välilevyjen välissä olikin jo luutunut pullistuma, joka tukki hermojuurikanavan. Niska- ja hartiakivut sekä jokapäiväiset kolmiolääkkeet jäivät historiaan leikkauksen myötä. Ainoastaan leikkaushaava kaulalla muistuttaa tapahtuneesta. Kivuton elämä :)
11. Olen aika kiitollinen elämästäni, ihmisistä ja asioista joita siihen kuuluu. Kuljen harvoin katsellen kengänkärkiäni vaan yleensä katseeni on kohtisuoraan eli taivaaseen. Tämän opin vanhemmiltani. Mitään ei saa jos ei usko itseensä ja katselee kengänkärkiä alistuen huonoon päiväänsä. Rukoilen ja kiitän päivän asioista joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Mutta en ole sen kummemmin uskovainen. Uskon siihen, että kuoltuamme kuoremme laitetaan maanpoveen ja sielu jatkaa elämää taivaassa.


Vastaukset kysymyksiin:

1. Aamun virkku vai illan torkku?
Olen sekä että ihminen. Kesällä on ihanaa herätä oikein aikaisin ja ihailla nukkuvaa tienoota ja auringonnousua. Mutta yleensä tykkään nukkua aamulla pitkään ja valvoa illalla myöhään. Tosin mun myöhään torkkuminen alkaa olla sitä, että jaksan hädintuskin valvoa yhteentoista illalla, jonka jälkeen aivokäyräni vetää suoraa viivaa :D



2. Suurin haaveesi?
Hmm...niitä on monia. Pysyä terveenä, tehdä tätä työtä, jota nyt teen ja saada elää onnellista haaveiden täyttämää elämää. Olisi kiva saada joskus hieman ylimääräistä rahaa ja matkustaa maailman ympäri. Olen valmis tekemään työtä sen eteen, että haaveeni toteutuvat.


3. Luetko? Mitä?
Rakastan kirjakauppoja ja lukemista. Luen kirjoja laidasta laitaan. Yksi suosikkikirjailijoistani on Sophie Kinsella. Minulla on uudessa kodissamme oikein lukunurkkauskin. Olen tällä hetkellä kiinnostunut Pohjois-Koreasta ja suosittelenkin lukemaan seuraavat kirjat, Suljettu Maa ja Vankileiri 14. 



4. Mitä harrastat?
Matkailua, lenkkeilyä, hyväntekeväisyyttä, kuntosalia, uintia ja retkiluistelua.


5. Teetkö viikkosiivouksen? ;)
En tee, mutta imuroin useamman kerran viikossa. Siivouspuuskan yllättäessä siivoan kodin nurkasta nurkkaan.


6. Suosikkileipomuksesi? Jaatko reseptin meillekin? :)
Niitä on monia. Kantarellipiirakan resepti on herkullinen, helppo ja ajankohtainen.


50g huoneenlämpöistä voita
4dl venhäjauhoja
1½dl maitoa
2tl leivinjauhetta
 Täyte
½ paprika
2 salottisipulia
2 valkosipulinkynttä 
öljyä paistamiseen
300g sika-nautajauhelihaa
suolaa ja pippuria
 Kansi
3dl ranskankermaa
4rkl majoneesia
½prk kantarellituorejuustoa
4dl juustoraastetta
 
Laita uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Painele piirakkataikina vuokaan.
 Paista jauheliha ja mausta se suolalla sekä pippurilla. Levitä seos paistamattomalle piirakkapohjalle.


7. Rakkain tavarasi?
Valokuva perheestäni. Isäni kuoli yllättäen joulun alla 2011 ja valokuvat perheestäni ovat oikeita aarteitani.



8. Paras ruoka?
 Olen aikalailla kaikkiruokainen. Pinaattiletut, valkosipuli-kermaperunat ja kurkku-emmental-omenasalaatti sekä pastaruuat, kuten pastacarbonara. Erilaiset ruokaisat salaatit.


9. Mikä on turhin omistamasi tavara?
 Niitä on paljonkin. Olen opetellut luopumaan tavaroista, joita kerääntyy vain varastonnurkkiin. Vein vasta muutaman tällaisen kirppikselle, kuten minijääkaapin.



10. Jos voittaisit miljoonan, mitä tekisit?
Kiljuisin ilosta. Maksaisin velkani, antaisin osan hyväntekeväisyyteen kodittomille eläimille ja ihmisille kohdistettuihin järjestöihin. Menisin myös itse paikan päälle auttamaan näitä kohderyhmiä. Antaisin osan rahoista äidilleni, veljelleni sekä hyvälle ystävälleni. Varaisin ulkomaanmatkan ja nauttisin elämästä tutustuen uusiin maihin ja kaupunkeihin. Sekä sijoittaisin rahojani tuottoisiin kohteisiin. Tämän kaiken jälkeen minulla olisi varaa opiskella toiseen unelma-ammattiini eli papiksi. En edes haaveile päävoitosta, minulle riittäisi vähempikin.


 11. Mikä on tärkein turhakkeesi, jota ilman et tule toimeen?
Meikit. Minulla on tarkka mielipide meikeistä ja eri merkeistä. Olen aikalailla merkkiuskollinen, kun löydän minulle sopivan tuotteen. Kenkiäkin minulla on liikaa, joita olen vienyt kirppikselle ja lahjoittanut ystävilleni. Nykyään hutiostoksia tulee tehtyä harvemmin, koska mietin kaupassa tarkkaan tavaran tarvittavuutta. On upea tunne, kun voi lähteä kaupasta ilman ostoksia. Joskus pelkkä kauniiden tavaroiden katsominen ja ihailu riittää. Kaikkea, kun ei tarvitse saadakaan.


Kysymykset:
Vastatkaa samoihin kysymyksiin kuin minäkin vastasin :)

Haastetut blogit:

Hopealusikka puussa 

Pinkit korkokengät 

 Lady of the Mess 

Ripaus vaaleanpunaista 

Haveaniceday1

Dream In Color 

Karkkipurkki 

Inspiration 

Pearly White 

M niin kuin Maaria 

Elämää Eirassa 

Elämää upseerin rouvana 

 


Ps.
Maata näkyvissä ohoi! Kannattaa käydä kurkkimassa yhteistyöblogiani, jos Pohjois-Korea kiinnostaa aiheena. Luin Suljettu maa-kirjan ja se oli järisyttävä lukukokemus, suosittelen! Lukukokemuksen jälkeen oma elämä tuntuu luksukselta, eikä pienestä todellakaan viitsi valittaa.



Toiveikasta torstaita!


SHARE:

10 kommenttia

  1. Kiitoksia haasteesta, oliko sinulla vielä eri kysymykset meille haastetuille vastattavaksi vai vastataanko noihin sinun vastaamiin?

    VastaaPoista
  2. Juu, se oli tarkoituskin, mutta unohdin mainita sen erikseen :D

    VastaaPoista
  3. Kiitos haasteesta. yritän syventyä asiaan tässä päivän mittaan...

    Mukavaa päivää sinulle! :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos haasteesta, täytyypä vastailla :))

    VastaaPoista
  5. Kiitos haasteesta! Minulla onkin muutama haaste odottamassa, joten palaan tähänkin sitten myöhemmin. Kiva lukea sinun vastauksiasi :)

    VastaaPoista
  6. Sinun hehkutuksen seurauksena ostin Suljettu maa-kirjan.
    Aurinkoista viikonloppua!

    VastaaPoista
  7. Kiitos haasteesta - palailin vasta työmatkalta, ja nyt vasta pystyn kommentoimaan;)
    Olen pariin otteeseen tähän haasteeseen vastannut ja minulla on muutama rästissä odottamassa, joten vastaukset kyllä jossain vaiheessa putkahtavat blogiinkin;)
    Ihanaa viikonloppua!

    VastaaPoista
  8. Kiitos Satu haasteesta :)! Pitääpä vastata tähän heti, kun vaan löydän hieman aikaa jäädä pohdiskelemaan :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos haasteesta! Huh, tämä olikin sellainen jota täytyy miettiä vähän pidempään, mutta otan innoissani haasteen vastaan, ne ovat aina mukavia. :o)

    VastaaPoista

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig