torstai 31. lokakuuta 2013

Tunnelmointia!

Olen tullut siihen tulokseen, että nyt taitaa olla pienen tuumaustauon paikka. Tulevana viikonloppuna tyydyn siihen, että tärkein saavutukseni on sängyn petaaminen ja päiväunista nauttiminen. En tee siis mitään mainitsemisen arvoista. Olen lenkkeillyt iltaisin hämärän laskeuduttua ja alkutalven hämärässä on yksi kaunis asia. Valot ikkunoissa ja pihoilla. On ihanaa katsella ikkunoiden takaa tulvivaa valoa, kodikkuus. Mutta ne kodit ovat vähemmän kutsuvia, joissa on viritelty jo kymmenet värilliset jouluvalot ikkunoihin. Jotain rajaa nyt sentään :D Olen koettanut katsoa tarkemmin syömisiäni ja vähentänyt karkkien mutustelua. Olen yrittänyt valita makeannälkääni pastilleja, mutta niiden liiallisella käytöllä on laksatiivisia vaikutuksia. Ja sehän ei ole ollenkaan hyvä juttu :D





Kaupassa käydessä ei voi erehtyä siitä, että vajaan kahden kuukauden kuluttua on joulu. Voi kamala, sitä konvehtirasioiden määrää kauppojen hyllyllä. Olen jo miettinyt joulukorttien lähettämistä, taidan skipata sen tänäkin vuonna. Jollei sitten iske taivaalta valtava askarteluhimotus :D Viime jouluna lähetin kuusi korttia, edellisvuoden 25 kortin sijaan. Jouluruuan käyn syömässä paikallisessa ravintolassa ja työpaikalla. Joulua emme vietä, se on samanlainen päivä kuin kaikki muutkin päivät paitsi lomamatkaa odotan innolla. Joululomalla rentoilen oikein urakalla(toivoa sopii!). Viisi päivää ulkomailla viiden tähden hotellin valmiissa ruokapöydässä (loungessa). Joulu merkitsee minulle aivan uutta ulottuvuutta mitä se ennen minulle edusti. Kahden vuoden takainen joulu muutti koko joulun merkityksen. Mutta se on  ihanaa, ettei tarvitse ostaa lahjoja(paitsi kummitettaville), eikä höösätä jouluruokien kanssa! Ihmisiä, kun tulisi muistaa muulloinkin kuin vain jouluna.


Odotan jo stressittömämpää aikaa, jolloin saisi keskittyä oman hyvinvointinsa ylläpitämiseen ja hyviin yöuniin. Ulkomaanmatkailu on minulle rentoutumisen a ja o. Kuluva vuosi on ollut todella hektinen henkisesti.


♫ ♪ I’ll pick you up when you’re down. Be there when no-one’s around. ♪♫ ♪  Leona L
 

 Jos joulusiivous tai viikkosiivous tökkii ja aiheuttaa stressiä, niin toimi seuraavasti:

1. Tee uusi kansio tietokoneeseen.
2. Anna kansiolle nimi "Sekainen huone".
3. Paina hiiren oikeata näppäintä poistaaksesi kansion.
4. Silloin tietokone tulee kysymään:
"Haluatko poistaa sekaisen huoneen kokonaan?"
5. Paina kyllä-nappia.
6. Nosta jalat pöydälle, ota drinkki ja nautiskele ;) 

Levollisia hetkiä torstain syleilyssä!


SHARE:

3 kommenttia

  1. Samat oireet täällä pastilleista, myös purkka on mun pahin vihollinen... :D

    VastaaPoista
  2. On ihana viettää välillä pyjamapäiviä ja olla ja rentoutua vaan, voimaantua!
    On sama ongelma, makeannälkä...
    Muutamana viikonloppuna olen makeannälkääni laittanut hedelmäsalaattia: appelsiinituoremuhuun erilaisia tuoreita hedelmiä. Hyvää sellaisenaan ja vanilja- tai tiikerijätskin kanssa.

    VastaaPoista
  3. Tuleva joulusi kuullostaa kivalta :)

    VastaaPoista

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig