torstai 14. syyskuuta 2017

Mitta täynnä! Think Outside The Box*

Joskus lasi on enemmän tyhjä kuin täynnä! Näin käy joidenkin ihmisten kohdalla. Energiasyöppöjä ja varustettuja tilannetajuttomuudella, huonolla tilannekomiikalla ja ripauksella junttiutta. 


Olen varsin hienotunteinen, enkä möläyttele keskustelukumppanilleni kaikkea mitä mieli halajaisi syytää suustani ulos. Vasta tällä viikolla olin parissa tapahtumassa, jossa selitin asiaani ja toinen ei kuuntele laisinkaan. Kertoo vain " MINÄ, MINÄ, MINÄ"-juttujaan. Sitten jos sattuu olemaan suurempi porukka ympärillä niin se pätemisen tarve, joka suorastana hehkuu tästä henkilöstä. Kunhan saa vaan itsensä kovin näkyväksi vaikka juttujen taso olisi kuinka ala-arvoista kamaa. Kuinka pieneksi täytyy toinen mitätöidä, jotta tulisitte itse riittävän näkyväksi? Jokaisella meistä on katkeruutemme ja huolemme, mutta silti täytyy muistaa käytöstavat. Ihmistyyppi, joka koettaa olla kaikkien kaveri, mutta lopulta homma kusee kokonaan. Jos pyllistää toiseen suuntaan, niin niiaa toisaalle. Ihmistyyppi, joka kuulee muttei kuuntele! Onko tuttua?



Maailma on pullollaan ihania ihmisiä, vaikkakin joukkoon mahtuu muutama tällainenkin:
"Kannettiinko tätä tyyppiä pienenä kassissa eikä muistettu nostaa kantojen kohdalla, vai mikä ihme sitä vaivaa?" Eniten harmittaa ihmisten pahansuopaisuus, miksi aina pitää olla joku kiusanhenki, joka pilaa toisten ilon tai täytyy vihata jotakuta. En itsekään ole kaikkien kaveri, mutta eri arvoistaminen on väärin. Jokaisen tulisi katsoa tasaisin väliajoin peiliin, olla rehellinen itselleen ja muille sekä katsoa mitä mielessä mielessä liikkuu ja onko niin ehjä sisäisesti kuin väittää olevansa, se elämän tasapaino. Harvoin elämä on niin solmussa, ettemmekö voisi muuttaa sen suuntaa uusilla valinnoilla tai päätöksillä. Onko toisen ilo ja onni itseltä pois? En tiedä, mutta ärsytys on joskus suuri näiden tyyppien kohdalla. Näennäistä ystävyyttä, mutta välillä hyvin salakavalaa. Ei pidä soimata toista ja olla hienompaa kuin kuin jos omat valinnat elämässä eivät kestä päivänvaloa. Kumminkin lopulta tunnemme sisimmässämme ja tiedämme valintojemme vaikuttavuuden.
Kaikki vaikuttaa lopulta kaikkeen.



Onneksi on olemassa karma, joka tulee vastaan sellaisillekin tyypeille, joilla kasvaa otsassa jotain sellaista, jota en nyt kirjoita tähän. Toisen ilo ja onni eivät ole todellakaan toiselta pois. Niitä kaikkia-vastaan-sotivia tyyppejä on välillä aivan liikaa! Aivan kuin heidän syntymätodistuksessaan lukisi, että ole-aina-kaikkea-vastaan! Voisiko heidät suunnata suoraan mustaan aukkoon? :D Tällöin ympäristö ei pääsisi saastumaan likapuheista/käytöksestä. Onneksi torstai on ollut kokonaisuudessaan varsin lempeä. Juuri sellainen kontrastien täyttämä viikko! Ole onnellinen ja nauti siitä, ihan hyvällä omalla tunnolla, vaikka nurkalla norkuisikin muutama dissaaja.
Pää pystyyn ja kohti unelmia. 
Omannäköistä elämää!


 ”Minun on ollut helppo löytää jokaisesta
päivästä jotain arvokasta. Olen luopunut
odotuksista. Huomisen ei tarvitse olla
tätä päivää parempi ollakseen minulle
hyvä päivä. Kaikkien haaveitteni
ei tarvitse käydä toteen, jotta
eläisin hyvän elämän.
 

Kumma kyllä olen nyt onnellisempi
kuin silloin, kun minulla oli päähänpinttymä,
että elämän piti sujua minun haluamallani tavalla.
Ihmiset kysyvät: ’Kuinka voit olla noin onnellinen?’
ihan kuin se olisi jotenkin minun ansiotani.
En ole tehnyt mitään muuta kuin päättänyt
nähdä jotain hyvää kaikissa ihmisissä ja
antaa arvoa jokaiselle päivälle, joka
edessäni vielä mahdollisesti on. Siinä ne ovat, hyvän elämän eväät.”






















SHARE:

Ei kommentteja

Lähetä kommentti

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig