tiistai 6. tammikuuta 2015

Tikis - toukokuussa Nizzaan!

Leppoisaa loppiaista!
Täällä pakkasmittari paukkuu -25 asteessa, hrrrrr! 
Siltikin aion mennä aamutreeneihin salille.

Olettekos huomanneet kaikki terveestä ja liikunnallisesta elämästä kiinnostuneet, että Tikis-sivustolla on ilmainen 21 päivän treenihaaste. Haaste, jossa on ilmaisia treenejä videoineen. Kannattaa käydä kurkkaamassa, Tikis.fi
Minulla on ainakin treeni-intoa, koska tuloillaan on kaksi matkaa. 
Olen huomannut itsessäni sellaisen piirteen, että minulla täytyy olla jokin selkeä tavoite, että viitsin herätä neljänä aamuna viikossa kuntosalille, tehdä kotitreenejä ja lenkkeillä.

Sitten hieman kevyempään aiheeseen. Varasin eilen illalla helatorstain pyhille omatoimimatkan Nizzaan. Aiomme piipahtaa matkan aikana myös sadunomaisessa Monacossa ja filmifestivaali kaupungissa Cannesissa. Eli kivaa on odotettavissa kevääksi :) Niin, ja hyvä syy treenaamiseen. Seuraava matka odottaakin sitten heinäkuussa. Jokohan silloin asumme jo uudella paikkakunnalla? Toivon mukaan. Muuttaminen, kun käy hikitreenistä.

Jos ihmettelette matkustus tahtiani, niin yksinkertaisesti rakastan matkailua niin paljon, että laitan jokaisen sentin palkoistani syrjään. Teen kahta työtä ja myyn kirppiksellä kaiken minulle joutavan tavaran ja vaatteen sekä suosin pakettimatkojen sijaan omatoimilomia. Omatoimilomia varatessa menee usein enemmän aikaa hotellien ja lentojen etsimiseen kuin pakettimatkoja varatessa. Tällä tavoin pystyn matkaamaan aina lomillani.
Ei mitään rakettitiedettä vaan tarkan euron elämää.
Ollessani kohteessa olen ottanut jo ennalta selvää kauopungista ja sen ravintolatarjonnasta ja siitä missä on lähin supermarket. Suosin myös hotelleja, joissa aamupala sisältyy matkna hintaan. Aamupalalla, kun pärjää yllättävän pitkälle päivään. Näin säästän rahaa enkä tule kovin helposti myöskään huijatuksi *koputtaa puuta*
Jotkut tykkää laittaa rahansa kesämökkiin, minä pidän enemmän matkailusta maailmalla. Olen päässyt matkailemaan lukuisissa ulkomaankohteissa aivan lapsesta saakka, joten matkaaminen ei ole uusi harrastus. 

Hyvä ennalta tehty suunnittelu on osa turvallista matkailua.
Toki aina voi tulla yllättäviäkin tilanteita, mutta onneksi olen säästynyt vielä sellaisilta *koputtaa jälleen puuta*.
Matkailu ja treenaaminen - hyvän mielen treenaaminen, ei "pakko- pulla-treenaaminen, ovat minun motivaattoreitani elämässä. Matkailu ja treenaaminen avaavat uusia näkökulmia elämään. Sitä ei luovuta kovinkaan helpolla, kun on ottanut jonkin päämäärän ja tavoitteen.
Toivon, että jokaisen meidän elämässä olisi ainakin pari kivaa ja motivoivaa juttua. Pohdin minulle tärkeän ihmisen kanssa, mitä kaikkea olenkaan viime vuosien aikaan elämältä saanut. Elämä on ottanut, mutta se on myös antanut suurella kourallaan. Todella paljon, enemmän kuin mitä ikinä olen uskaltanut toivoakaan! Olen saanut toteuttaa pitkäaikaisia unelmiani, mutta se on vaatinut paljon työtä. Mutta ilman työtä, minulla ei olisi mahdollista toteuttaa unelmiani. Olen kiitollinen kaikista työpaikoistani. Tällä hetkellä minulla on kaiken lisäksi todella kivat työpaikat. Jalkojeni alla ovat mahdollisuudet, terve uteliaisuus ruokkii mahdollisuuksia.

Haaveilkaamme, mutta muistetaan nauttia myös tästä ihanasta talvipäivästä. 


Sembo

Klik Klak



Liikuttavan ihanaa loppiaista! 
Aion nojatuolimatkailla Huijareiden kaupunkiin mielettömän tv-sarjan mukana.


SHARE:

5 kommenttia

  1. Meillä on vaan 10 astetta vähemmän.... Varmasti on kiva suunnitella Nizzan matkaa ja näyttää olevan kaunis paikka ;)

    VastaaPoista
  2. Ooo ihanaa. Nizzassa olen käynyt ja on niin ihana paikka. Ai että sinulla on ihania matkoja tuloillaan. <3

    Tunnelmallista loppiaista. <3

    VastaaPoista
  3. Nizza on yksi lempipaikoistani, ihanaa, pääsen keväällä sinne siis nojatuolimatkalle :) Ihanaa matkan odotusta!

    VastaaPoista
  4. Oih, minne ihanaan paikkaan olet taas matkalla! Ja tuo on ihan totta, jokainen laittaa eri asioihin tuon rahansa. Mäkin haluaisin toisaalta matkustaa, mutta sit mietin et mitä muuta sillä rahalla saa. :D Joten vain ihailen toisten ulkomaanmatkoja! Tämä on mun valinta!

    VastaaPoista

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.

Blog Design Created by pipdig