perjantai 3. tammikuuta 2014

Warsaw, part I

Vietimme kolmannen peräkkäisen joulumme ulkomailla, tällä kertaa Varsovassa. Postailen teille kolmessa erässä matkamme, ettette saa kuvaähkyä ;)Majoituimme Hotel Hiltoniin, jossa oli kaikki tarvittava. Kun astuimme taksista hotellin pihalle meitä oli vastassa laukunkantaja. Suuntasimme heti alkajaisiksi loungeen drinkille ja pienelle purtavalle. Tämän jälkeen menimme kauppakeskukseen. Matkan uin hotellin 25 metrin uima-altaassa joka päivä, kävimme hieronnoissa, lepäsimme ja shoppailimme. Tosin shoppailua ei tullut harrastettua kovinkaan paljon. Tässä postauksessa muutama kuva kauniista vanhasta kaupungista ja extempore toteutetusta 4 tunnin maisemien ihailuretkestä :D

Kamera ja kauniit maisemat ovat petollinen yhdustelmä. Mieheni jäi hotelliin ja itse lähdin vain "pikaisesti" käymään katselemassa kauniita maisemia, mutta lopulta löysin itseni toiselta puolelta kaupunkia, ilman karttaa. Mutta en edes eksynyt. Sudenpennun verta ;) Minulla on kumminkin aina varalta hieman rahaa mukanani, jos sattuisin eksymään niin minulla on aina varaa taksiin. Paljon matkustelleena kynnys lähteä tuntemattomaan on matala, sitä luottaa selvitytymiseensä. Tosin pimeällä en lähtisi taapertamaan hämäräkujille :D

Me, joulupallossa!

Ainut vaateostokseni oli River Islandilta ostamani jakku.
Jakulle jäi hintaa vain 10 euroa.

Zlote Tarasy on hieno kauppakeskus, jossa on halppis- ja merkkiliikkeitä.

Taksilla liikkuminen pidempien välimatkojen käyttämiseen ei ollut kallista. Hotellimme sijaitsi keskustassa ja sieltä oli matkaa lentokentälle noin 7 kilometriä.

Slaavilaiseen tyyliin joulukoristeita oli paljon!

Tässä muutama kuva neljän tunnin maisemien ihailureissulta.

Hilton on tasokas hotelli, ja suosittelen ottamaan Hiltonista Executive-huoneen, joka takaa pääsyn loungeen. Huoneemme sijaitsi 24. kerroksessa ja lounge on 26.kerrokosessa. Loungeen pääsee hotellikortilla vain ne henkilöt joilla on executive-huone. Loungessa on tarjolla virvokkeita, alkoholia, olutta, viiniä, ruokaa, pientä naposteltavaa ja upeat näkymät. Ja kaikki tämä kuuluu automaattisesti huoneen hintaan. Säästimme ruokailuissa ja juomissa paljon rahaa, koska meillä oli yllä mainittu executive-huone.

Hotellin lähellä oli historiallinen paikkaVarsovan ghetto II maailmansodan ajoilta.

Varsovassa on useita kauniita seinämaalauksia.

Presidentin linna

Maisemien ihailu-lenkille sattui kaunis aurinkoinen sää.

Tästä alkaa kaunis vanha kaupunki.

Tällaisia joulukuusia olisi kiva nähdä Suomenkin synkässä katukuvassa. Huomatkaa ilmapallojen myyjät. Meillä ilmapallojen sesonkikausi on vappu, mutta Puolassa sesonkikausi on jouluna.

Vanhan kaupungin kapeat ja tunnelmalliset kadut.
Vanha kaupunkin kätkee sisäänsä paljon erilaisia kirkkoja.

Vanhan kaupungin torille oli pystytetty luistinrata. Luistimia vuokrattiin kentällä laidalla olevassa kojussa.

Vanhan kaupungin linnan pääkulkutie.

Suosittelen Varsovaa varsin edullisena ja näkemisenarvoisena matkailukohteena.
 Vanhassa kaupungissa on monia ravintoloita.

Tässä on puolalaisten herkkua, jota myydään jokaisessa kojussa. Vohveli, jonka päälle on pursotettu kermaa ja toffeekastiketta. Tämä oli minulle aivan liian äkkimakeaa ja osa herkusta jäi syömättä.

Jokaisessa kadunkulmassa oli toinen toistaan kauniimpia joulukoristeita.

Vietettyämme illan loungessa, päätimme tilata huonepalvelusta vielä yöpalaa :D Huonepalvelu oli varsin ripeä ja toi meille maittavat sandwich-ateriat. Tosin loungessa oli sen vettan hyvät pöperöt, että näiden syöminen teki tiukkaa.

Hotellihuoneessamme oli hauskat taulut. Majoittumalla korkealaatuiseen hotelliin saa hotellihuoneenkin aiemmin kuin sisäänkirjaus ajaksi on mainittu. Saavuimme hotellille maanantaiaamuna puoli kymmenen ja saimme heti huoneemme. Kätevää!

Huomenna postaan jatko-osan Varsovan matkaltamme, part II.

PS. Täällä vietetään kiireinen perjantai, auttelen tuttava vanhusta kotiaskareissa ja iltapäivällä suuntaan mieheni liikkeelle inventaarion tekoon (ikuisuusprojekti, joka on tuskaa!)

Hyvää viikonloppua toivotellen,

SHARE:

6 kommenttia

1. WAU! Vanha kaupunki houkuttelisi kovastikin seikkailulle ja olisihan se ihan kiva käydä joulupallon sisälläkin. :) Upea matka ollut varmasti!
    -Viltsu-

2. Edellis kesänä oltiin lomalla Varsovassa ja tykkäsin kovasti. Itse halusin, että yövymme vanhassa kaupungissa ja pidin sitä oikeana ratkaisuna meille. Ihana katsella näitä kuvia, kun on tuttuja maisemia :))

3. Hienoja lomakuvia ja tunnelmia. Todella kaunista arkkitehtuuria, olisipa Suomessakin noin kauniita rakennuksia! :) Mukavaa viikonloppua Satulle! <3
    Ps. Hieno uusi banneri :)

4. Kiitos tästä postauksesta! Täytyykin alkaa harkitsemaan Varsovaa yhdeksi ensi kesän matkakohteeksi :) Innolla odotan postauksen jatko-osia.

5. Ihania matkakuvia!! Varsova näyttää kivalta paikalta, siellä voisi joskus käydä. Ihanaa viikonloppua!

Positiivinen kommenttisi ilahduttaa aina, kiitos! ♥

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.